Commissies

Door het jaar heen zijn er allerlei verschillende activiteiten waarbij Scouting Schaijk actief is.
Voor het organiseren van gezamenlijke activiteiten zijn een aantal commissies in het leven geroepen. Deze commissies bestaan uit vrijwilligers van Scouting Schaijk.

Hierboven zie je een overzicht van de diverse commissies.

Commissie Leidingfeest
Om alle leiding en medewerkers, die zich een jaar lang vrijwillig inzetten om een grote groep Schaijkse kinderen bezig te houden te bedanken, wordt er ieder jaar een feest georganiseerd.

Commissie Kerstboomverbranding
Het is de bedoeling dat kinderen uit Schaijk de bomen gaan verzamelen bij de inwoners. Hiervoor krijgen ze lotjes waarmee ze leuke prijsjes kunnen winnen. ’s Avonds zullen al deze bomen verbrand worden. De brandweer zorgt voor het ontsteken van de stapel kerstbomen. Meer hierover leest u tegen die tijd in de lokale media.

Commissie Carnavalsbal
Carnaval in het Moesland is een garantie voor vijf dagen feest. Al jaren opent Scouting Schaijk de jeugdcarnaval met een carnavalsbal. Het feest wordt georganiseerd in de zaal van de Pyramide. Naast onze leden zijn ook alle andere kinderen welkom op het carnavalsbal. Het was een groot succes dus ook dit jaar zal het weer feest zijn.

Commissie Overvliegweekend
Het overvliegweekend is intussen een ware topactiviteit geworden. Dit is een groepsweekend voor de leden van alle speltakken van Scouting Schaijk. Het weekend is gekoppeld aan het overvliegen, wat je doet als je van de ene speltak naar de andere gaat. Tevens is dit weekend de afsluiting van het oude Scoutingseizoen, en het begin van het nieuwe. Het motto van deze commissie is: “Aankleding is de helft van het weekend”. Alles is in thema: de muziek, het eten, de kleding, het kampterrein en het verhaal. Kortom alle zintuigen worden geprikkeld!

Commissie Dorpsactiviteit
Het spel van Scouting speel je samen, samen met de leden van je eigen speltak, samen met de andere leden van Scouting Schaijk, maar ook met kinderen die niet bij Scouting zitten. Dat doen we tijdens de dorpsactiviteit. Dan organiseren we iets leuks voor de jeugd en jongeren uit Schaijk en omgeving.

Commissie Natuurwerk- en Opschoondag
Scouting en de natuur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ook voor kinderen die er van houden om hun handen uit de mouwen te steken moet je bij Scouting zijn. Wat is dan leuker om die dingen met elkaar te combineren. Tijdens de natuurwerkdag gaan de oudere speltakken helpen met natuuronderhoud, bijvoorbeeld de gemeente helpen om bomen te snoeien of vogels tellen bij een natuurvereniging. Tijdens de opschoondag helpen we een handje door de bossen op te ruimen, ongelofelijk hoeveel troep mensen achterlaten!

Commissie Zeskamp
Speciaal voor het 60 jarig jubileum is commissie Zeskamp in het leven geroepen. Zij organiseren een zeskamp waarbij voor ieder wat wils te vinden is. Houd de website in de gaten voor de inschrijvingen.

Contact
Wilt u in contact komen met een of meerdere commissies? Op de contactpagina kunt u een bericht verzenden naar de betreffende commissie.