Gidsen

De Gidsen en Verkenners samen worden ook wel de Scouts genoemd. Bij Scouting Schaijk draaien zij apart groep, maar zeer af en toe hebben zij wel eens een avond gemengd opkomst, of gaan samen bijvoorbeeld naar de RSW (Regionale Scouts Wedstrijden). In de Scoutsleeftijd en die is van 10 tot en met 14 jaar (groep 7 t/m klas 2), zie je hechte vriendengroepjes ontstaan. In die groepjes wordt samen gesport, gekletst, of aan een hobby gewerkt. Kinderen van deze leeftijd houden van spelen met regels, competitie tegen elkaar dus! Het spel moet niet te fantasierijk worden, Scouts zijn in deze leeftijd namelijk sterk gericht op de realiteit. Met spannende spelen of bezigheden zijn de Scouts echter erg lang zoet te houden. Ook is dit de leeftijd waarop normen en waarden worden gevormd, en ingevuld.

De Gidsen is een gezellige groep meiden van 10 t/m 14 jaar. We draaien elke vrijdag groep van half 8 t/m half 10. We hebben een gevarieerd programma zoals winkelen, pionieren, missverkiezingen, kookwedstrijden, knutselen, tenten opzetten, bosspelen, tochten, droppingen, karaoke en nog meer gezelligheid! Ook hebben we regelmatig een weekendje, met of zonder ouders, een weekend met regionale scouting wedstrijden en een surpriseweekend tijdens Sinterklaas. Het zomerkamp behoort tot een van de vele hoogtepunten van het jaar!

Gidsen

Meisjes
Vanaf 11 t/m 14 jaar

Elke vrijdag
19:30 – 21:30 uur

Kom proefdraaien

Lijkt het je leuk om eens mee te draaien of om lid te worden? Stuur ons een berichtje en de speltak laat je weten wanneer je kunt komen proefdraaien.

Activiteiten Gidsen

12apr

RSW (regionale scouting wedstrijden)

01jun