Leiding worden

Op zoek naar jou?
Scouting Schaijk is op zoek naar fanatieke, enthousiaste mensen die van aanpakken weten en het leuk vinden om met jeugd en jongeren om te gaan. Staat verder ook bij jou plezier maken, gezelligheid, humor en feesten hoog in het vaandel? Lees dan vooral verder!

Wat is Scouting?
In Nederland zijn meer dan 100.000 jongens en meisjes tus­sen de vijf en eenentwintig jaar elke week actief met Scouting. Iedereen is welkom bij Scouting. Er zijn ongeveer 1500 Scouting­groepen in heel Nederland. De (bege)leiding van de jeugdleden gebeurt bij Scouting door vrijwilligers, waarvan jij er een zou kunnen zijn.
Behalve het plezier dat je aan die wekelijkse opkomsten, kampen en voorbereidingen beleeft, steek je ook nog een boel op van je Scoutingwerk. Vanuit Scouting Nederland worden er verschillende cursussen aangeboden. Samen met de groepsbeleider bekijk je of het leuk is om aanvullende cursussen te volgen.

De gouden formule
Het succes van Scouting Schaijk ligt in de uitdaging die het door de jaren heen heeft geboden aan jongens en meisjes. Een uitda­ging om leuke en spannende activiteiten te doen, eigen grenzen te leren kennen, zelfstandig te leren werken en te leren samenwerken. Scouting is een vorm van jeugd- en jongerenwerk, waarin jongens en meisjes de wereld gaan ontdekken. Ze doen dit met een groeiende zelfstandigheid en daarmee gepaard gaande afnemende leiding van volwassenen door middel van een programma-aanbod dat is afgestemd op het leeftijdseigene van kinderen.

Contact
Lijkt het je leuk om leiding te worden? Op de contactpagina kun je een bericht verzenden naar de groepsbegeleider.