Blokhut De Sprankel

Blokhut ‘De Sprankel’

De Sprankel

Onze blokhut, de Sprankel, is gelegen aan de Louwstraat in Schaijk. Het gebouw ligt in een bosrijk gebied aan de rand van Schaijk. Aan het gebouw ligt een speelveld wat ideaal is voor spelletjes en andere buitenactiviteiten. Een terras grenst aan dit grasveld. Aan de andere kant van het gebouw ligt nog een groot grasveld waar ook gebruik van gemaakt kan worden. Een heuse kampvuurkuil maakt het scouting terrein af. De kuil is voorzien van een zitheuvel en stromend water.

De Sprankel leent zich uitstekend voor Scouting en andere jeugdactiviteiten. De grote hal is ideaal voor binnenprogramma’s als het weer even niet mee zit. Bijzonder aan de Sprankel is dat iedere speltak een eigen lokaal heeft. Deze ruimtes zijn door de speltakken ingericht om de sfeer te verhogen en de betrokkenheid van de kinderen groter te maken.

De Sprankel heeft de nodige voorzieningen voor groepen van maximaal 50 personen. Voor verhuur zijn 3 zalen beschikbaar, waarvan er twee zalen te combineren zijn d.m.v. een schuifwand. De ruime hal is te gebruiken voor spelletjes of als eetzaal. Sanitaire voorzieningen zijn verdeeld over begane grond en de eerste verdieping. 3 Douches, 8 toiletten en 5 wasbakken zijn te gebruiken. 1 toilet en douche is toegankelijk voor invaliden. De keuken is enigszins voorzien van kookgerei.

De kampvuurkuil is te gebruiken mits er een ontheffing is voor het stookverbod bij de Gemeente Landerd wordt aangevraagd. Voor kamperen op het aangrenzende grasveld dient ook een ontheffing aangevraagd te worden.

Ruime blokhut
Meerdere ruimtes
Speelveld
Spelbos
Kampvuurkuil

Omgeving van de Sprankel

De dorpskern Schaijk ligt op korte afstand van de Sprankel en is met de auto binnen enkele minuten te bereiken. Lopend neemt dit ongeveer 20 minuten in beslag. Schaijk heeft verschillende supermarkten waar inkopen gedaan kunnen worden.

Schaijk ligt tussen de natuur. Natuurgebieden als Herperduin en de Maashorst bieden mogelijkheden voor grote activiteiten of tochten. Herperduin heeft een grote zandverstuiving en een aantal poelen. Beide natuurgebieden worden begrazen door verschillende dieren als Moeflons en Schotse Hooglanders.

Speciaal voor de kleine kinderen is het Docus de Das Avonturenpad aangelegd, waar kinderen aan de hand van een spannend verhaal een avonturenpad van 1,5 km doorlopen met verschillende speeltoestellen.

Verhuur

Heb je vragen over onze blokhut? Neem dan contact op met onze beheerder.

. . .